امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاپیک جامع نرم افزار اجزاء محدود Abaqus
#1
سلام به همگی دوستان.
لطفاً اشکالات به وجود آمده برای خود را با توضیح کامل در این ارسال بنویسید.

از اعضای سایت نیز تقاضا دارم از ارسال های تکراری با موضوعات متفاوت در قسمت های متفاوت در رابطه با نرم افزار Abaqus پرهیز کنند و هنگام ارسال پاسخ با توجه به تنوع سوالات حتماً نقل قول کنند. هر آنچه در مورد نرم افزار می خواهید مطرح کنید، لطفاً در این ارسال مطرح کنید و از ارسال های تکراری نیز بپرهیزید. کتب یا فایل های آموزشی نیز در این دسته قرار می گیرند.


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ
#2
یکی از پرکاربردترین نرم ­افزارها در زمینه انجام آنالیزهای اجزای محدود، نرم ­افزار ABAQUS است.

این نرم افزار در سال 1978 توسط Paul Sorensen ، Bengt Karlsson وDavid Hibbitt ایجاد شد؛ در ابتدا برای کاربرد در انرژی هسته ای و مهندسی حفاری طراحی شده بود چرا که مهندسین در این شاخه ها به ابزاری برای مطالعه مسائل پیچیده و غیر خطی نیاز داشتند. از آنجا که این نرم افزار بر اساس مسائل غیر خطی بنا گذاری شده توانایی بالایی جهت شبیه سازی جهان واقعی دارد. این نرم افزار به کاربر توانایی مدل کردن پیچیده ترین پدیده ها را با در نظر گرفتن اثرات بسیار ظریف می دهد. بدین ترتیب با توسعه دامنه وسیع صنایع در سالهای 1980 تا 1990 این نرم افزار به عنوان نرم افزار منتخب در میان سایر نرم افزار ها جایگاه ویژه ای یافت.

نظر به اینکه ABAQUS يك ابزار مدلسازي عمومي و گسترده مي باشد، استفاده از آن تنها محدود به تحليل هاي مكانيك جامدات و سازه (تنش - تغيير مكان ) نمي شود. با استفاده از اين نرم افزار مي توان مسايل مختلفي نظير انتقال حرارت، نفوذ جرم، تحليل حرارتي اجزاء الكتريكي،اكوستيك، مكانيك خاك و پيزو الكتريك را مورد مطالعه قرار داد.

استفاده از نرم افزار ABAQUS با وجود اينكه مجموعه قابليتهاي بسيار گسترده اي را در اختيار كاربر قرار مي دهد، كار نسبتا ساده اي مي باشد. پيچيده ترين مسايل را مي توان به آساني مدل كرد. به عنوان مثال مسايل شامل بيش از يك جزء را مي توان با ايجاد مدل هندسي هر جزء و سپس نسبت دادن رفتار ماده مربوطه به هر جزء و سپس مونتاژ اجزاء مختلف مدل كرد. در اغلب مدلسازي ها، حتي مدلهاي با درجه غير خطي بالا، كاربر مي بايست تنها داده هاي مهندسي نظير هندسه مساله، رفتار ماده مربوط به آن، شرايط مرزي و بار گذاري آن مساله را تعيين كند. در يك تحليل غير خطي، ABAQUS به طور اتوماتيك ميزان نمو بار و تلرانسهاي همگرايي را انتخاب و ،همچنين در طول تحليل مقادير آنها را جهت دستيابي به يك جواب صحيح تعديل مي كند. در نتيجه كاربر بندرت مي بايست مقادير پارامترهاي كنترلي حل عددي مساله را تعيين كند.

المانها در ABAQUS

با توجه به مهم بودن نوع تكنيك مش بندي و نيز نوع المان مورد استفاده ، كاربر مي بايست اطلاعات بيشتري در زمينه المان ها داشته باشد. طیف وسیعی از المانها در ABAQUS قابل استفاده است که از این جهت توانایی بسیار زيادي را به كاربر مي دهد تا بتواند انواع مختلف مسايل را مدل كرده و تحليل نمايد. در ادامه پنج ويژگي يك المان كه رفتار آن را معين مي سازند نام برده شده اند.

- خانواده

- درجات آزادی

- تعداد گره ها

- روش فرمول بندی

- روش انتگرال گیری





· اصول ABAQUS

به طور كلي هر تحليل اجزاء محدود شامل سه مرحله است:

- پیش پردازش

- حل مسئله

- پس پردازش

در همه نرم افزارهاي اجزاء محدود اين سه مرحله اصلي انجام مي شود و تنها تفاوت آنها در نحوه انجام آن است.


· محیط­های ABAQUS

نرم افزار ABAQUS/CAE به محیط­های ده گانه­ای تقسیم شده است. این محیط­ها عبارتند از :

- محیط Part: در اين محيط كار مدلسازي هندسي قطعات انجام مي گيرد.

- محیط Property: در اين محيط كار تعريف خصوصيات مواد مورد تحليل، تعريف پروفيل سطح مقطع، نسبت دادن خواص تعريف شده به قطعات و.... انجام مي گيرد.

- محیط Assembly: در اين محيط كار مونتاژ قطعات مختلف در صورت وجود در يك تحليل انجام مي گيرد. در واقع موقعيت هندسي قطعات را كاربر تعيين مي كند.

- محیط Step: در اين محيط گامهاي حل مساله انتخاب مي شوند. در اينجاست كه كاربر نوع حل گر را نيز مشخص مي كند.

- محیط Interaction: در اين محيط خاصيت فيزيكي تماس بين سطوح تعيين مي شود.

- محیط Load: در اين محيط بارگذاري و شرايط مرزي تعيين مي گردد.

- محیط Mesh: در اين محيط كار المان بندي مدل انجام مي شود.

- محیط Job: در اين محيط با تعريف يك job، کاربر شروع حل مسئله را به پردازشگر اعلام می­کند.

- محیط Visualization: در اين محيط كاربر نتايج حل را مشاهده مي كند.
پاسخ
#3
مقایسه نرم افزارهای ANSYS و Abaqus:

ANSYS: کار با ansys تو زمینه مدلسازی یک کم دشواره،مخصوصا قطعات پیچیده. خیلی جواب های جامع تر و بیشتری نسبت به آباکوس ارائه میکنه. امكانات جانبي ansys بیشتر و کاملتر است،مانند cfxو ls-dyna و ورك بنچ. دقت جواب در تحلیل های استاتیک،برای نرم افزار ansys بیشتر است. اما کلا abaqus را معتبر تر میشناسند،مخصوصا شکستن قفل نرم افزار ansys،سبب خطاهای بالای میشود. ansys یه نرم افزار همه فن حریفه، یعنی شما با تسلط کافی به ماژولهای مختلفش میتونی انواع و اقسام قطعات رو تحلیل کنی حتی تا حدی قابلیت تحلیل میکرو سیستم ها رو هم داره. میگفتن که ansys تحلیل impact خوبی نداره!

Abaqus: آباکوس بیشتر برای تحلیل های غیرخطی به درد میخوره و همچنین مثلا تو زمینه شکست و تنش بهتر از ansys است. اما abaqus محیطی جذابتر دارد و میتوان گفت user friendly تر است. در تحلیل های عمرانی هم از یکی از دوستانم که عضو ارشد انجمن مهندسین ساختمان کالیفرنیا است شنیدم که بیشتر تحلیلهای انجام شده بر روی پروژه های دولتی در منطقه لس آنجلس و سانفرانسیسکو با Abaqus انجام میشود. abaqus یه نرم افزاری که در بعضی زمینه های جامداتی بهتر عمل میکند. آباکوس و Catia هر دو از کمپانی Dassualt system هستند. در مورد مسائل با زمان، من شدیداً Abaqus رو توصیه میکنم. Abaqus اولین نرم افزاری بود که آنالیز FSI رو وارد حلگرش کرد . از ورژن 6.8 به بعد میتونید شما Fluid & Solid Interaction رو در این نرم افزار مدل کنید! "تعامل سیال و جامد" یه چیزی مثل تاثیر برخورد آب با فشار به موشک در حال پرتاب زیر دریایی و یا پر شدن ایربگ خودرو، و یا مدل کردن قلب برای مشاهده گردش خون!! اما خوب، اگه کارتون صرفاً سیالاتیه اصلاً توصیه نمیکنم، چون کار کردن باهاش به مراتب از Fluent سخت تره. کد نویسی هم داره و به زبان Python است.
ABAQUS توانایی هایی داره که اون رو از ANSYS تمایزش می کنه. مثلا الگوی گسترش ترک داره! یعنی المان ها میتونن در نقاط ضعف از هم باز بشوند. و اینکه الگو های شکست این نرم افزار منحصر به فرده. برای کار های عمرانی ها خصوصا ژئوتکنیکی ها مناسبه. چندین مدل رفتاری برای خاک ها داره (از ساده ترینش که موهر- کولمب باشه گرفته تا کم کلی و کپ و ...) - روند مدلسازی بسیار پر سرعت و سریع انجام میشه. یعنی مدلسازی هندسی با استفاده از ابزار های ترسیمی که در این نرم افزار قرار داده شده در کمترین زمان انجام می شه. (این واقعا عالیه) آن ویژگی که نرم افزار ABAQUS را از ANSYS متمایز می سازد، قابلیت تعریف Property و Interaction های فوق العاده قوی و البته به صورت راحت تر از ANSYS است. در اکثر مدل های مشاهده شده بیشتر نکات روی تعاریف پارامتر های پلاستیسیته و المان های تماسی متمرکز می باشد،
ABAQUS' fracture mechanics and contact problem solvers were better. Now such capabilities of ANSYS are also very satisfactory. If you compare the price, ABAQUS is significantly more expensive. Basic structure of ABAQUS is so much more logical as compared to ANSYS. Documentation is so much easier to use. The new interface from ABAQUS called ABAQUS CAE is so much easier to use compared to ANSYS.

بطور کلی: در مورد ابزار جانبی باید عرض کنم که وقتی در مورد دو نرم افزار ANSYS و ABAQUS صحبت میشود معمولاً آنچه که مد نظر قرار دارد تحلیل Structural Mechanics میباشد و کمتر Fluid Dynamics مورد مقایسه قرار میگیرد. این درست است که از نسخه 6.10 Abaqus حلگر CFD نیز به مجموعه bundle نرم افزار اضافه شده است ولی هنوز با یک حل گر تمام عیار مانند Fluent فاصله دارد. به هر صورت اگر شما بخواهید که در شبیه سازی خود مباحث CFD را نیز داشته باشید مانند یک تحلیل FSI آنگاه میتوانید از شبیه سازی ترکیبی Co-simulation نرم افزار Abaqus و Fluent استفاده کنید. این نوع شبیه سازی بیشتر بکار سازندگان توربین ها و صنایع هوا فضا می­آید. اما واقعیتها این است که در صنعت ANSYS کاربرد بیشتری از Abaqus دارد ( در خارج از ایران ) و علت آن نیز مسئله هزینه است . به خاطر دارم که میخواستیم برای پروژه ای از Abaqus استفاده کنیم که فروشنده به ما ANSYS را پیشنهاد کرد و با یک محاسبه ساده به این نتیجه رسیدیم که استفاده از Abaqus پنج یا شش برابر برای ما هزینه بیشتری دارد . اما این ارزیابی برای بخشهای آکادمیکی که معمولاً نرم افزارها را مجانی و یا با قیمت نازلی تهیه میکنند وجود ندارد و در نتیجه آن نرم افزاری که تحلیل قوی تری دارد بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.
يكي از مسؤولين هواپيمايي بوئينگ كه ايراني است به يكي از اساتيد ما گفته بود كه ما از NASTRAN در تحليل­هايمان استفاده مي­كنيم و ANSYS را خيلي قبول نداريم. اين شخص در جواب استاد ما كه از Abaqus سوال كرده بود گفته بود در زمينه تحليل هاي غيرخطي اين نرم افزار رتبه اول را دارد.

مقایسه نرم افزارهای Abaqus و LS-Dyna:

در مورد LS-Dyna که یکی از قویترین و قدیمیترین Solver ها از نوع Explicit میباشد شما باید آنرا با Abaqus/Explicit مقایسه کنید. در این مقایسه بر اساس تجربه خودم باید عرض کنم که به نظرم LS-Dyna از Abaqus سریعتر میباشد ولی مزیتی که Abaqus بر LS-Dyna دارد بحث Diagnose میباشد . شما وقتی یک مدل را با یک حل گر شبیه سازی میکنید بسیار پیش میآید که در حین شبیه سازی بدلیل اشتباهاتی که در حین تعریف مدل داشته اید با توقف کار روبرو میشوید و با پیام خطا برنامه متوقف میشود ، در این شرایط Abaqus گزارشهای دقیقتری برای این موارد ارائه میکند که به شما کمک میکند که سریعتر مدل خود را اصلاح کنید. این امکانات هنگامی مفید بودن خود را به نمایش میگذارند که شما یک مدل Hi-fidelity از برخورد یک پرنده با موتور هواپیما را داشته باشید . این مدل برای شما شاید 6 یا 7 ماه وقت بگیرد و انگاه خواهید دید که چقدر این امکانات بکار می آیند. Abaqus در مقایسه با LS-Dyna عمومیتر طراحی شده است و از آن برای همه جا میتوان استفاده کرد ولی LS-Dyna تا حد زیادی تخصصی تر طراحی شده است و در بخش مثلاً تصادف المانهای خاص آن فیلد را دارد مانند المان Seat belt و این کار را ساده تر مینماید. البته الان هم از Abaqus در مبحث تصادف استفاده میکنند ولی نه به گستردگی LS-Dyna.
پاسخ
#4
نرم‌افزار آباکوس (به انگلیسی: ABAQUS) از جمله نرم‌افزاری‌های قدرتمند مهندسی به کمک رایانه در زمینه تحلیل به روش اجزاء محدود (FEM) در بازار است. اسم و نشان این نرم‌افزار از لغت abacus در زبان انگلیسی به معنای چرتکه و (abax (ἄβαξ در زبان یونانی به معنای تخته پوشیده شده با ماسه، گرفته شده‌است.
این نرم‌افزار محصول شرکت فرانسوی داسو سیستمز می‌باشد.

آباکوس قابلیت حل مسایل از یک تحلیل خطی ساده تا پیچیده ترین مدلسازی غیر خطی را دارا می‌باشد. این نرم‌افزار دارای مجموعه المانهای بسیار گسترده‌ای می‌باشد که هر نوع هندسه‌ای را می‌توان توسط این المان‌ها مدل کرد. همچنین دارای مدل‌های رفتاری بسیار زیادی است که در مدلسازی انواع مواد با خواص و رفتار گوناگون نظیر فلزات، لاستیک‌ها، پلیمرها، کامپوزیت‌ها، بتن مسلح، فومهای فنری و نیز شکننده و همچنین مصالحی ژئوتکنیکی نظیر خاک و سنگ، قابلیت بالایی را ممکن می‌سازد. نظر به اینکه آباکوس یک ابزار مدلسازی عمومی و گسترده می‌باشد، استفاده از آن تنها محدود به تحلیل مسائل مکانیک جامدات (یعنی مسئله تنش - کرنش) نمی‌شود. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان مسایل مختلفی نظیر انتقال حرارت، انتقال جرم، تحلیل حرارتی اجزاء الکتریکی، اکوستیک، تراوش و پیزو الکتریک را مورد مطالعه قرار داد.

آباکوس با وجود اینکه مجموعه قابلیتهای بسیار گسترده‌ای را در استفاده از نرم‌افزار اختیار کاربر قرار می‌دهد، کار نسبتاً ساده‌ای می‌باشد. پیچیده ترین مسایل را می‌توان به آسانی مدل کرد. به عنوان مثال مسایل شامل بیش از یک جزء را می‌توان با ایجاد مدل هندسی هر جزء و سپس نسبت داده رفتار ماده مربوطه به هر جزء و سپس مونتاژ اجزاء مختلف مدل کرد. در اغلب مدلسازی‌ها، حتی مدلهای با درجه غیر خطی بالا، کاربر می‌بایست تنها داده‌های مهندسی نظیر هندسه مسئله، رفتار ماده مربوط به آن، شرایط مرزی و بارگذاری آن مسئله را تعیین کند. آباکوس در یک تحلیل غیر خطی، به طور اتوماتیک میزان نمو بار و رواداری‌های همگرایی را انتخاب و همچنین در طول تحلیل مقادیر آنها را جهت دستیابی به یک جواب صحیح تعدیل می‌کند. در نتیجه کاربر به ندرت می‌بایست مقادیر پارامترهای کنترلی حل عددی مسئله را تعیین کند.
پاسخ
#5
نرم افزار آباکوس یه نرم افزار فوق العاده کاربردی برای رشته ما یعنی مهندسی مکانیک هست . توصیم اینه ک بچه های مکانیک حتمن این نرم افزار پرکاربرد و یاد بگیرند .
پاسخ
#6
بسیار عالی و خوب. ممنون
پاسخ
#7
در عصرحاضر نرم‌افزار‌های مختلفی وجود دارند که بر پایه روش‌های عددی طراحی شده‌اند و برای تحلیل و بررسی عملکرد سازه‌ها در رشته‌های مهندسی معماری، مکانیک، هوا و فضا و متالوژی و ... به کار گرفته می‌شوند. نرم‌افزار آباکوس یکی از این چند نرم‌افزار موجود در بازار می‌باشد که به تازگی از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. آباکوس در سه مرحله پیش پردازش، پردازش و پس پردازش به تحلیل و بررسی می‌پردازد. در هریک از این مراحل ماژول‌هایی وجود دارد که عملیات تحلیل و بررسی توسط نرم‌افزار abaqus را تکمیل می‌نمایند. این نرم‌افزار برپایه المان‌های محدود طراحی شده است. در واقع این روش (المان محدود) خود نوعی روش عددی است که در حل مسائل به کار گرفته می‌شود. تحلیل سازه‌ها، انتقال جرم و انتقال پتانسیل الکترومغناطیسی و ... از جمله مواردی هستند که در حل آن‌ها روش المان محدود به کار گرفته می‌شود. روش المان‌های محدود خود در چند دسته متفاوت دسته‌بندی می‌شوند. این دسته بندی‌ها در ادامه برای شما آورده شده‌اند. این روش‌ها عبارت‌اند از:
• روش المان کاربردی
• روش المان محدود تعمیم یافته
• روش المان محدود ترکیبی
• نسخه phروش المان محدود
• روش المان محدود توسعه یافته
• روش المان محدود مرزی مقیاس شده
• روش المان محدود هموار
• روش المان طیفی
• روش‌های بدون مش
• روش‌های گالرکین ناپیوسته تحلیل حدی المان محدود
• روش شبکه کشیده
• تکرار لوبیگناک
آموزش نرم‌افزار آباکوس
آموزش آباکوس در دوره‌های مختلف آباکوس مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود. در دوره مقدماتی به یک سری مسائل مقدماتی و البته بسیار کاربردی پرداخته می‌شود که با شرکت در چنین دوره‌ای قادر خواهید بود تا به راحتی به تحلیل و بررسی بپردازید. برای ثبت نام در دوره آباکوس به سایت femex به آدرس femex. ir مراجعه کنید و نسبت به ثبت نام اقدام کنید.
با شرکت در کلاس آباکوس فیلم آموزش آباکوس در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.
پاسخ
#8
In reply to the person talking about buy edu gov backlinks,building backlinks to your website,link building services cost,seo strategies,backlinks submission sites 2021,google seo agency,dofollow link,da backlinks,international seo company,seo marketing agency,web design windsor,h1 seo,edu profile backlinks,cms web development,search engine optimisation services,education backlinks,william jones seo,seo keyword search,google backlinks penalty, I suggest this recommended website services for greater google traffic for whats backlinks,local seo consultant,seo content writing,buy german backlinks,seo marketing,web 2.0 link building,seo keyword search,custom web design services,web design and development agency,local seo company,find keywords for website,quora link building,best way to build backlinks,ahref backlink free,seo backlinks,content optimization,white hat backlinks,backlink pinterest,business profile creation sites,seo solutions,also. See More Awesome SEO Service Info c19bad1
پاسخ
#9
In response to the guy inquiring about commercial gym equipment for sale, dripex magnetic rowing machine, compact home gym equipment, roller gym equipment, home gym store, total gym for sale near me, I highly recommend this updated home gym make or bowflex xtreme 1, total gym workout machine, tempo home gym, compact exercise equipment, bowflex xceed plus, tonal the smartest home gym patented digital weight system, and don't forget this new home gym model not to mention weight machine for home, weider machine, affordable workout equipment, multi gym pull up bar, pull up bar gym, multi functional gym machine, and don't forget this recommended home gym item which is also great. Also have a look at this top home gym model and don't forget proteus home gym, mens health multi gym, maxxus gym equipment, kohls weider home gym, gym store, best budget dumbbells, as well as this new home gym product not to mention home gym machine workout, pulley machine for home gym, prx workout equipment, multi gym equipment, workout stations at home, best home gym equipment, as well as new home gym info which is also worth a look. I also suggest this excellent home gym model as well as best overall exercise equipment for home, marcy 988 gym, gym equipment companies, basic home gym, exercise machine for stomach, multifunctional gym, alongside all this new home gym item on top of pro fitness gym equipment, best home exercise equipment, weider 8700i multi gym, home gym cable pulley system, tonal cost per month, marcy classic home gym, alongside all recommended home gym deal which is also great. Finally, have a look at this top home gym model for good measure. Check more Excellent Advertising Agency Advice 2e4b53b
پاسخ
#10
In response to the people inquiring about shetland sheepdog training tips, puppy crate training tips, genetics and the social behaviour of the dog, chihuahua behaviour problems, karen overall clinical behavioral medicine, english bull terrier behaviour, I highly recommend this best dog training forum or bulldog behaviour, mini goldendoodle training tips, yorkie potty training tips, japanese spitz behaviour problems, puppy training tips for barking, teenage puppy behavior, alongside all this new dog behaviour forum on top of new labrador puppy tips, pug behaviour, dog period behavior, understanding canine behavior, displacement behaviour in dogs, dog dominant aggressive behavior, alongside all this high rated dog behaviour blog which is also great. Also have a look at this best dog behaviour tips not to mention disobedient dog behavior, australian shepherd puppy training tips, border terrier behavior, dog behaviour specialist price, best tips for potty training puppy, english staffy behaviour, and don't forget this excellent dog behaviour info and don't forget spaniel training tips, online canine behaviour courses, boston terrier behavior tips, best behaviour dog training services, tips for dog pulling on leash, rottweiler training secrets, on top of new dog behaviour info which is also worth a look. I also suggest this best dog training info as well as puppy training in crates tips, russell terrier behavior, disobedient dog behavior, dog pouncing behavior, husky aggressive behavior, cocker spaniel behaviour problems, on top of this best dog training details on top of canine behaviour clinic, jez rose dog behaviour, neutered dog behaviour, nesting behaviour in dogs, lab puppy behavior, lurcher training tips, and don't forget top dog training advicealongside all stop possessive dog behavior, training tips to stop dog barking, dog training tips 101, tips for training huskies, good training tips for puppies, pomeranian behaviour, which is also great. Finally, have a look at this top dog training tips for good measure. Check more Updated Beer Dispenser Blog 74aee03
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان